reklama

Sila úsmevu

Poznáte to, niečo potrebujete zohnať, prejdete kopec špecializovaných i nešpecializovaných obchodov a nikde nemajú to čo potrebujete. Až raz, celkom náhodne (aj keď na náhody neverím), nájdete riešenie celkom pod nosom. Však jak sa vraví, pod lampou býva najväčšia tma.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Potrebovala som baliaci papier na darček, tak som narýchlo zašla cez obedňajšiu prestávku do papiernictva v budove kde pracujem. Také malé papiernictvo 2x2 metre. Už pri vstupe doň ma privítal usmievavý majiteľ. Taký dobrák od kosti, čo sa vidí na prvý pohľad. Ako som stála pri pokladni a išla vyplatiť baliaci papier, pozriem sa doprava a tam sa na mňa z regála usmieva to čo potrebujem, čo nikde inde nemali. O to väčšiu radosť som mala z toho, že to nebolo ani tak pre mňa, ale pre niekoho.

Samozrejme som hneď vyjadrila svoju radosť a potešenie z toho aj majiteľovi. Vraj nie je problém, že aj keď nemá veci na predajni, vie objednať, zohnať, to čo potrebujeme. Tak som mu vysvetlila, čo ešte by som potrebovala. Zobral katalóg, začal hľadať to čo potrebujem. Potom sa zamyslel a vraví mi: Ako by som vám len mohol s tým pomôcť? Začal hľadať riešenia, ukázal mi alternatívy, že tam má a ako by sme to vedeli vyriešiť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Poviem vám, neurobila som mu veľkú tržbu, ale jeho prístup ako ku zákazníkovi ma príjemné prekvapil. Ešte teraz vo mne rezonuje ten dobrý pocit z neho. Usmievavý, ochotný, so záujmom. Ešte ma aj z predajničky vyprevadil s úsmevom na tvári.

Chcela som ja urobiť radosť niekomu, že som zohnala to čo potreboval a nakoniec som bola ja obdarená ľudským prístupom a milým slovom. To som si už myslela, že sa to už nenosí. Ale zatiaľ mám stále občas šťastie na svetlé výnimky, na tie svetielka nádeje, ktoré vedia, že s úsmevom a milým slovom je svet krajší. No čo ma najviac potešilo, bol jeho záujem o mňa ako o človeka, ktorý niečo potrebuje a on je tam na to, aby tomu človeku pomohol. Taký prístup mi niekedy chýba aj v zdravotníctve.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Každý z nás má každodenné starosti, bôle, starosti, ale niekedy stačí úsmev a ľudskosť neznámeho človeka a hneď sa dívame na svet krajšie. Prajem tomu majiteľovi krásny slnečný deň :)

Zuzana Kmecová

Zuzana Kmecová

Bloger 
  • Počet článkov:  9
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Človek, ktorý sa každý deň snaží nájsť aspoň jeden dôvod na úsmev a šíriť ho ďalej :) Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu